6 Kasım 2014 Perşembe

Kozmetik İçerikleri SLS(Sodium Lauryl Sulfate) / SLES(Sodium Laurenth Sulfate) Nedir?

Merhabalar 
Sizlere bugün yazacağım konu kozmetik ve cilt bakım ürünlerinin içeriğinde sıkça karşılaştığımız SLS(Sodium Lauryl Sulfate) ve SLES (Sodium Laurenth Sulfate) maddelerinin ne oldukları ve zararlarıdır.
Bunları yazarken bildiğim şeyler haricinde internetten de alıntı yapacağım.

SLS(Sodium Lauryl Sulfate)

Bir çok şampuan, diş macunu, deterjan, yer ve araba sabunları, banyo köpükleri, traş kremler, ağız yıkama solusyonları, nemlendiriciler, çözülebilir aspirinlerde kullanılan ucuz bir etken maddedir. Orta Tehlikeli Madde olarak belirlenmiş.

Zararları;
  • Çocuklarda göz gelişimini engeller,
  •  Derinin zarar görmesine yol açar,
  •  Kök hücrelerine zarar vererek saç dökülmesine sebebiyet verir.
  •  Kalp ve ciğer gibi organlara kadar girerek iltihaplara yol açar.
  •  Cilt ve ağız yolu ile, Kan dolaşımı sistemine geçen SLS kalbe, karaciğere, akciğere, beyine ve gözlere sirayet eder.




SLES(Sodium Laurenth Sulfate)

SLES de SLS ile aynı özelliktedir. SLS den biraz daha az tehlikelidir. Hindistan cevizi kaynaklı bir kimyasaldır. Bu ucuz bileşen çok miktarda köpük yaratıyor, asıl kullanım amacı köpük yaratmak yani. Tüm şampuanlarda, diş macunlarında, duş jelinde, sıvı sabunlarda, traş köpüklerinde, çamaşır ve bulaşık deterjanlarında, makyaj malzemelerinde kullanılmaktadır. Tahriş edici bir maddedir. Şampuanlarda %15 oranına kadar tolere edilir, çünkü saç derimizle sadece birkaç dakika temas halinde kalır, sonra durulanarak atılır.
Zararları;
  •   Kan hücrelerinde toksik tesire, diş etlerinin şişmesine, diş eti hastalıklarına, dişlerin asitlere karşı direncini azaltarak çürümelere ve alerjik reaksiyonlara zemin hazırlar.
  •   Kanser oluşturan diğer kimyasallar ile reaksiyona girer ve kanser oluşumunu hızlandırır.
  •   Endokrin (hormon) bozulması – SLS/SLES hormonların hareketini taklit edebilir ve günlük vücut fonksiyonlarımızı kontrol eden ilişkili mekanizmaları bozabilir; östrojen hormonunu taklit ederek üreme sistemini ve cinsel gelişimi engellediği bilinmektedir
  •   Aşırı cilt hassasiyeti; alerjik reaksiyonları arttırarak; zararlı maddelere karşı bir bariyer olarak hareket edebilme yeteneğine sahip olan cilde zarar verir
  • Kuru cilt; Cildin nemini kaybettirerek cilt kuruluğu yapar.

Hepinize Toksinsiz ve Sağlıklı Günler Dilerim :)

12 yorum:

  1. Oldukça faydalı bir bilgi olmuş. Bu tarz şeylere gerçekten dikkat etmemiz gerekiyor. Bu arada blogunuzu etkinlik de gördüm. İnstagram ve gfc'den takibe aldım. İlginizi çekerse bende bloguma beklerim.

    http://burchins.blogspot.com.tr/

    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kullandığımız ve yediğimiz her şeyde zararlı maddelerle yaşıyoruz. Azcık bile uzak dursak sağlıklı yaşamımıza olumlu bir etki :)
      Bende sizi takibe aldım
      İyi Günler Dilerim :)

      Sil
  2. Sİzi takibe aldım bende beklerim..güzel paylaşımlarda buluşmak üzere

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende takipteyim sizi iyi günler dilerim :)

      Sil
  3. merhaba
    keşfettim geldim bana da beklerim.

    www.burcuaydn04.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar bende takipteyim iyi günler:)

      Sil
  4. Çok yararlı olmuş yazın :) Bloğunu izlemeye aldım ben de beklerim sevgiler :)
    http://kozmetikmeraklisi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) bende sizi takipteyim

      Sil
  5. bilgilendirme için teşekkürler :)
    banada beklerim www.kiriksemsiye.blogpot.com
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. çok bilgilendirici bir yazı olmuş..Blogunuzu takipteyim. Bana da beklerim.

    http://gulsahinsihirlidegnegi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Takipteyim bende :)

      Sil

Siz yorum yapınca ben havalara uçuyorum bilin istedim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...