14 Kasım 2014 Cuma

Pilates Bantları Nedir ve Ne İşe Yarar ?

Merhabalar
Uzun zamandır yazmayı planladığım pilates konumun devamını getiriyorum sonunda :)

Bugün ki pilates konumuz Bantlarımız çook uzun ve bilgilendirici bir yazı olacak gibi duruyor.
pilates lastikleri
Bantlarımı direnç seviyelerine göre görüyorsunuz :)
Pilateste etkin olarak kullandığımız bu şeker şeyler aslında bir çok işe yarıyor. Kol kaslarınızı geliştirmede, bacak kasları esnetme ve sıkılaştırmada kullanılıyor. En azından benim kullanma konularım bunlar :)
Resimde de gördüğünüz üzere 3 ayrı bandımız var. Bantların hepsi farklı dirençlerde

  • Sarı bandımız en düşük seviyedeki bandımız. Diğer bir deyişle Hafif direnç seviyesinde ve ince yapıda 
  • Mavi bandımız ise orta seviyedeki bandımız. Orta-Ağır direnç seviyesinde ve sarı banttan biraz daha kalın
  • Pembe bandımız ise yüksek seviyedeki bandımız. Ağır direnç seviyesinde ve en kalın bandımız.
Bantların durumuna göre ilk başlangıçta sarı bandımızı kullanmalıyız. Hemen pembeden başlarsak kaslarımızı olduğundan fazla zorlarız ki bu istemeyeceğimiz bir olay ki kas ağrılarıyla günü geçirmek kimse istemez sanıyorum :) 
Zaten zaman geçtikçe kendiniz seviye artırmanız gerektiğini anlayacaksınız. Ama İlk Sarı Bantla başlıyoruz. Sonra mavi en sonunda da pembe banda geçiyoruz. Ben hala pembe banda geçecek kadar kendime güvenmiyorum açıkçası bu yüzden mavi bantla egzersizlerime devam etmekteyim :)

Evet yine bantlara gelirsek kullanım alanları çok geniş böyle uzun olduklarına bakmayın katlanınca minicik oluyorlar. Yer kaplama gibi bir problemleri yok. Ucuzlar 3 banttan oluşan bir seti 10 ve 20 tl arası bir fiyatla internetten alabilirsiniz. Alırken dikkat etmeniz gereken bir konuda bantların uzunluğudur. 90-120-150 cm olarak var. Ben 120 cmlik olanı aldım. Kendi boyunuza göre olanları tercih edin. Kısa boyluysanız 90 cm uzun boyluysanız 150 cm normal türkiye şartlarında bir boya sahipseniz 120 cmlik bantları almanızı tavsiye ederim.

Bir diğer konu için sizi uyarmak isterim. Bantları kullanım aşamasında sıkı tutmanız çünkü gerdiğiniz anda özellikle bacak esnetmede aşağıda ki resimde ki hareketi yaparken
Ayağınız çıplak olsun. Çünkü ablamın bir arkadaşı bu hareketi yaparken bant elinden kaymış. Gergin halde gözüne çarpmış ve korneası yırtılmış. Bu yüzden bandı çok sıkı tutmanızı öneririm. Egzersize başlamadan önce de bandı kontrol etmenizi öneririm minicikte olsa bir yırtık görürseniz o bandı kullanmayın. Hiç bir şey sağlığınızdan önemli değil unutmayın.

Bu yazıma da burada son veriyorum ve tabi kide yazılarımın devamı gelecek.

Hepinize sağlıklı ve pilatesli günler:)

4 yorum:

  1. Ben bu bantlardan çok korkuyorum nedense :))) Bu kornea yırtılmasını duyunca daha da almam bu bantları )))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar da korkmanıza gerek yok aslında. Sadece dikkat gerektiriyor :)

      Sil
  2. Bu yazıların devamını sabırsızlıkla bekliyoruum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi ki hem pilatese hemde yazmaya devam :)

      Sil

Siz yorum yapınca ben havalara uçuyorum bilin istedim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...